donderdag 18 februari 2010

Chiang Mai

We zitten in de trein van Bangkok naar Chiang Mai eerste klasse. Dit zegt niet veel want de airco werkt voor geen ene meter en het is bloed heet. We hebben ook nog eens de slechtste plekken, helemaal vooraan zodat we onze benen niet kwijt kunnen. Het Thaise spoornetwerk behoort niet tot de beste in de wereld, eerder tot de slechtste. 12 uur lang zijn we heen en weer door de wagon geslingerd zodat slapen practisch onmogelijk was. We kregen gelukkig wel wat te eten en drinken maar erg veel soeps was het niet.
Omstreeks 9 uur 's avonds komen we aan in Chiang Mai, we regelen een tuktuk die ons naar een guesthouse dicht bij de "old town" brengt. We hebben ontzettend veel honger en vertrekken richting de Mac... helaas niet te vinden (achteraf bleek het heel dicht bij te zijn) dan maar naar een fastfood restaurant voor een vette hap na deze rampzalige dag.

De volgende dag besluiten we de wandeltocht volgens de lonely planet te doen, zo'n 3 uur zou je hiermee bezig moeten zijn. We nemen de tuktuk naar het startpunt en bekijken alle tempels onderweg. In het begin is dit erg mooi en leuk maar na 5 identieke tempels is het toch minder interessant. We zien onderandere een houten tempel en een enorme pagoda. 's Avonds gaan we toch echt op zoek naar de Mac en ja hoor gevonden. Grote domper op de feestvreugde: de barbeque saus is anders als in Nederland. Hierna gaan we nog even naar een bar om te poolen, hier ontmoeten we Brian een Canadese jongen welke op reis is met z'n zus. We poolen wat waarna we ons om 11 uur naar het internet cafe begeven om te skypen met pap en mam (ze komen a.s. zondag naar ons toe!).

De volgende dag is het tijd om onze visa's te gaan verlengen, dit doen we door een "visa run" te nemen naar Myanmar (Burma). Na 4 uur rijden komen we bij de grens aan, we moeten even het land uit en dan weer in. Ons visum is nu verlengt met 15 dagen zodat we hier nog eventjes kunnen blijven. Alles is hier trouwens erg goedkoop, Michael heeft een merk zonnebril (Ray Ban) gekocht voor 3,5 euro.

Over een paar dagen vertrekken we naar Bangkok om samen met pap en mam door het oosten van Thailand, Cambodia en het zuiden van Vietnam te trekken.

Groetjes Michael en Robin.

(PS: LEES OOK HET BERICHT HIERONDER!)